east#
  • home
  • Blog
  • همراهی در توسعه ی یک بازی ایرانی

همراهی در توسعه ی یک بازی ایرانی

23 May, 2018

همراهی در توسعه ی یک بازی ایرانی

همراهی در توسعه ی یک بازی ایرانی

امروز مفتخرم به همه ی عزیزانی که این مطلب رو میخونن اعلام کنم، بالاخره انتشار نسخه ی بتا از چیزی که مدتها راجعبه اش بررسی میکردم و از همین دو روز پیش کار مدلینگ و طراحیش رو آغاز کرده بودم، شروع شد!

من این نرم افزار رو که بیش از اونکه خودم بخوام روش اسم بازی بذارم، علاقه دارم یک نرم افزار شبیه سازی صداش بزنم، در استور مایکروسافت منتشر کردم که با تمام رایانه های ویندوز 10 از طریق این لینک قابل دریافت خواهد بود و موقعی که در دسترس قرار گرفت، حتما خبرتون میکنم.

توی این بازی سعی شده تا با حداکثر دقت در مورد همه چیز در تجربه ی گردش در فضا، این نرم افزار به همراه انیمیشن ها و امکاناتش ساخته بشه؛ دقت کنید هنوز خیلی چیزا کم داره تا بشه روش اسم نرم افزار شبیه سازی فضا رو گذاشت اما، همین که این پروژه رو کلید زدم یعنی راه های طولانی و سختی که من و تیم احتمالی توسعه اش در پیش داریم تا برای شما به جذابیت و هیجان این بازی اضافه بشه.

برای نسخه ی اول این محصول، شما امکان حرکت در فضا با کاوشگر کاسینی ناسا رو دارید و در حالی که از یک موسیقی خیلی ملایم و متناسب با حس حال بازی لذت میبرید، میتونید کاملا این تعلیق در فضا رو در اون حس کنید. همچنین این نرم افزار به شما امکان تعویض دوربین رو برای لذت بردن از سیارات در لحظه ی نزدیک شدن بهشون رو فراهم کرده، شما حتی میتونید با فشردن کلیک چپ موس به اطرافتون نگاه کنید و از اونچه میبینید لذت ببرید. ( در مورد کاسینی و سرگذشتش در انتهای همین مطلب صحبت شده )

من اهداف و بلند پروازی های زیادی برای این نرم افزار ( بازی ) دارم و امیدوارم با یافتن افراد علاقه مند بتونم، پارامتر های کمی و کیفی این محصول رو که بعد از هر انتشار بیشتر میشن، به خوبی پاسخگو باشم.

هدف مقاله

و اما بریم سروقت هدف من از انتشار این مقاله!

ببینید من تمام اونچه که در این بازی هست رو خودم تولید کردم، احجام، کد ها و متغیر های کیفیت، متریال ها و ... ! این موضوع که من به تنهایی کار رو جلو ببرم، شاید دقت کار رو بالا ببره اما به هیچ عنوان اون چیزی که باید رو به من ارائه نمیده؛ برای همین من تصمیم گرفتم این نرم افزار رو که به طور کاملا رایگان برای همه ی مردم جهان عرضه شده، با فرد یا افرادی مشترکا توسعه بدم.

اما برای کسایی که به سناریو های این مدلی علاقه مند هستن و مشکلی با رایگان بودنش ندارن، یک سری شرط های ساده برای داشتن همکاری مداوم و صمیمی دارم.

اولین و مهمترین شرط اینه که، فرد حتما به نجوم و علوم وابسته علاقه داشته باشه، اینطور نرم افزار ها معمولا حوصله ی زیادی میخواد و بدون جزئیات و ریزه کاری زیاد، برای عده ی زیادی هم حوصله سر بره و هم بدون جذابیت. نمیخوام عاشق نجوم باشید، همین که علاقه در کار باشه برای اون دقت و حوصله ی مورد نیاز کفایت میکنه.

دومین شرط اینه که حتما روز ها و ساعت های مقرر رو که از قبل باهم طی میکنیم رعایت کنه و فقط به کار بر روی این نرم افزار وقت بذاره. این باعث میشه فرد یا افراد دیگه هم خودشون رو ملزم به رعایت این موضوع کنن، در غیر اینصورت برای یک کار تیمی بدون هیچگونه پرداختی یا حق الزحمه اصلا نمیشه روی تیم توسعه و مسئولیت پذیریشون حساب کرد.

و آخرین شرط هم این هستش که به مسئولیت ها و وظایف اکتفا نکنه، اگر ایده ای داره با تیم در میون بذاره تا همه از اون استفاده کنیم و تجربه ی بهتری رو برای کاربرا به ارمغان بیاریم.

  • زبان برنامه نویسی: C#.NET
  • موتور بازی: Unity 3D
  • ابزار انیمیشن: Autodesk Maya
  • ابزار مدلینگ و تولید تکسچر: Rhinoceros 5
  • پلتفرم: فعلا ویندوز دسکتاپ

 

موقعیت های همکاری مورد نیاز:

برنامه نویس یونیتی ( مبتدی - حرفه ای )

انیماتور یا مدل ساز مایا ( مبتدی - حرفه ای )

مشاور علمی ( حرفه ای )

 

ایمیل من برای ارسال رزومه های همکارای آینده

لطفا، تیترش این شکلی باشه که یادم نره: { توسعه ی بازی - اسمتون }

 

کاسینی

بذارید یکم در مورد کاسینی بگم، شاید براتون جالب باشه! این کاوشگر 15 اکتبر 1997 توسط ناسا به فضا پرتاب میشه، یکی از مدیرانش میگفت کاسینی قرار بود تمام تمرکزش رو بذاره روی کیوان ( زحل ) اما برنامه تغییر میکنه و اونو میفرستن سمت ناهید ( زهره ) تا احتمالا صحت یک سری فرضیه رو بررسی کنه. کاسینی یک سال بعد میرسه به ناهید و تا اوایل سال 1999 یعنی حدود دو سال دور مدار ناهید اطلاعات جمع میکرده.

بعد مسیر حرکتش تغییر میکنه و میاد سمت ماه خودمون و هشت ماه بعد میرسه به ماه و از اون هم یک سری تصاویر به زمین عزیزمون مخابره میشه تا اینکه توی آوریل سال 2000 بالاخره تصمیم میگیره منطقه ی سیارات درونی رو ترک کنه و به کمر بند منظومه ی شمسی میرسه.

شش ماه بعد کاسینی به هرمز ( مشتری ) و بالاخره بعد از دو سال تحقیق و پژوهش، به کیوان میرسه تا بقیه عمرش رو مهمون این سیاره ی زیبا و عجیب باشه، اکثر عکسایی که شما از کیوان میبینید زحمتش به گردن کاسینی بوده؛ مخصوصا عکسی که در زیر میذارم که یکی از معروف ترین هاست! بعد از بررسی ماه های کیوان و پیدا کردن چیز هایی شبیه به تالاب در قمر تایتان، سر انجام برای مطالعات بیشتر به درون کیوان پرتاب شد!